Total Pageviews

Tuesday 20 January 2015

NASYID SAIS

Kumpulan nasyid Soutul Iman terus dilanda ujian dan dugaan. Seawal buka persekolahan, masing-masing dikejutkan dengan berita Mubin bakal berpindah. Dia hanya menunggu surat kelulusan je sekarang. Semalam semasa latihan untuk persembahan malam ini, Amir Hamzah atau nama panggilan Am pula demam panas. Sebagai salah seorang penyanyi, memang berisiko kalau dipaksa dia meneruskan latihan. 


Nazirul Mubin (dalam bulatan)

Amir Hamzah (dalam bulatan)

Terbaru Fadzil (pelapis percussionist) pula demam dan sedang berehat pagi ni. Pengambilan Habib sebagai penyanyi pelapis juga agak berisiko memandangan dia tidak mempunyai pengalaman langsung jadi banyak kekurangan yang dilihat.  Walaubagaimapun aku tetap rasa tenang pada tahun ini, alhamdulillah. 

Apabila dikenang kembali, terasa sayu dan hiba melihat banyak dugaan yang datang melanda. Walaubagaimanapun, segala keperitan dan kesusahan itulah mengajar kami semua terutama anak-anak didikku menjadi matang dan bersikap profesional. Semoga masalah yang melanda dapat diatasi, segala kekurangan dapat ditampung dan semoga kumpulan ini terus tabah mengharungi segala dugaan dan cabaran.


Soutul Iman semasa show Malam Kebudayaan Program Pengantarabangsaan


Soutul Iman di sebalik tabir

No comments:

Post a Comment