Total Pageviews

Wednesday 26 December 2012

LUKISAN - Seni Dalam Kehidupan

         

Sewaktu berkunjung di pasaraya TF, Bentong tadi tiba-tiba aku terpandang buku lukisan (drawing block) yang mengingatkan daku memori tentang lukisan. Aku bukanlah mahir dalam melukis tetapi baru-baru ini aku berjaya jua siapkan sebuah lukisan. Potret yang ku lukis itu adalah memenuhi permintaan khas adik Naim, sempena menyambut hari lahirnya yang ke-17.

 

Jika dihitungkan masa, aku kira sudah 14 tahun lebih lamanya aku tidak melukis potret, sejak tahun 1998 lalu. Itupun aku hanya pernah hasilkan sebuah potret kecil sahaja semasa tahun tersebut dan tidak dipamerkan. Walaubagaimanapun, seperti yang aku tegaskan awal tadi dan ingin ku tambahkan lagi sebenarnya aku memang tidak minat untuk melukis tapi bak kata adik-adikku, aku ada bakat. Aku cuma agak OK lukis potret sahaja yang aku rasakan masih tahap amatur. Aku tiada keyakinan untuk melukis yang selain daripadanya. Di sini aku pamerkan hasil lukisan (salah satu diedit) buat tatapan para pembaca.

Potret adik Naim 2012 (gambar asal)

Potret setelah diedit

 

No comments:

Post a Comment