Total Pageviews

Friday 21 December 2012

SUKA DUKA 2012

Sudah lama kiranya aku tidak menulis di dalam blog ini. Faktor masa & pengisian harian yang padat mungkin menjadi puncanya. Sedar tak sedar tahun 2012 bakal melabuhkan tirainya. Apapun syukur alhamdulillah kerna aku rasakan tahun ini merupakan tahun yang paling gembira dan ceria sepanjang 28 tahun aku hidup di dunia yang fana ini.
Pelbagai kisah suka duka dilalui sepanjang 2012 dan aku rasakan banyak kegembiraan bukti kasih sayang Allah s.w.t diberikan kepadaku. Bila memikirkan 2013 bakal menjelma aku tiba-tiba aku menjadi sayu. Aku sememangnya sedia maklum sebab musababnya. Tapi aku masih ingat nasihat kawan baikku, Azira yang berpesan supaya aku perlu redha dan relakan semua berlalu dan insyaAllah akan digantikan dengan yang lebih baik. Insya-Allah akan aku tabahkan hati.
Setiap kesabaran di atas ujian-Nya rupanya akan dianugerahkan balasan yang tidak terduga. Begitulah yang aku rasakan. Kurniaan Allah bermula tahun 2011 sehingga kini tidak dapat aku gambarkan dengan perkataan. Namun di sebalik kurniaan tersebut terselit jua dugaan dan cabaran silih berganti. Aku cuba sedaya upaya untuk tabahkan hati lalui semua itu.
Pabila terkenang ayat adik Naim berbunyi "senyumlah.. dapat menghilangkan duka", aku cuba untuk berbuat demikian. Tidak mahu dirundung perasaan sedih. Bak kata DCT "Bagiku bukan musibah malahan hikmah berharga"
Pengalaman menarik dan berharga banyak ku tempuhi dan lalui dalam tahun ini dan sebenarnya bermula suku ke-4 tahun 2011 lagi. Paling tidak dapat ku lupakan episod jalan-jalan ke Kuala Lumpur-Genting Highlands dan juga meredah Melaka. Kedua-dua perjalanan tersebut secara bertiga bersama tak lain tak bukan adik Naim dan kawan sejak UKM lagi dan teman se"posting" iaitu Amir Hayyu aka Hayyu.
Yang menyeronokkan pabila hobi berenang aku pula semakin berkembang kerna ade "geng" aku (adik Naim)

No comments:

Post a Comment