Total Pageviews

Monday 24 December 2012

PIANO.. MY FAVOURITE MUSICAL INSTRUMENT



             Piano atau alat muzik setara dengannya iaitu keyboard merupakan alat muzik yang cukup indah dan merdu untuk dimainkan. Bermula sukuan ke-3 tahun 2011 aku mula menjinakkan diri dengan hobi baru ini. Bagiku muzik ini indah dan berseni. Lantaran meminatinya, aku membeli sebuah keyboard Yamaha E-223. Itu yang paling murah aku beli untuk membolehkanku belajar bermain. Walaupun banyak kekangan masa dan aktiviti, aku cuba meluangkan masa mempelajarinya. 

Alhamdulillah, walaupun aku tidaklah mahir dan sehebat mana namun aku cukup gembira dapat jua memainkan beberapa lagu terutama lagu kegemaranku Hokage Funeral, Neji vs Hinata, Sadness & Sorrow (contoh lagu yang aku mainkan dan rakamkan http://www.youtube.com/watch?v=ctmCQiMQsGw ) yang dipetik daripada siri animasi popular Jepun iaitu Naruto. Meskipun kedengaran agak kartun, bagiku muziknya cukup indah. Beberapa lagi lagu sampingan turut aku pelajari. Ada antaranya berbekalkan kreativiti sendiri aku cuba gubah key & chord berdasarkan pendengaran. Cubaan aku seterusnya memuat naik (upload) ke youtube. Apa yang ku harapkan dapat terus memahirkan diri. Bagiku tidak mengapa lambat asalkan ada perkembangan daripada semasa ke semasa. Sehingga kini, sudah 1 tahun lebih aku belajar bermain keyboard.




No comments:

Post a Comment