Total Pageviews

Thursday, 18 December 2014

SERBU!!! 
MACAM-MACAM 

Hari ni hari gaji, awal jugaklah pada bulan Disember bagi penjawat-penjawat awam. Dalam cuaca yang hujan ni, aku bersama Mama keluar ke nursery-nursery di sekitar. Boleh tahan juga hasil hari ni. 3 tempat kami singgah. Macam juga pokok-pokok dibeli. 

   Paling seronok rasanya berkunjung ke nursery Tapang. Banyaknya pokok landskap dijual, harga berpatutan. Teringin rasa nak beli anak pokok palma, RM15 je. Maklumlah aku ni peminat pokok landskap sebab tahan lasak & tak perlu susah-susah nak jaga. Pasu reject yang besar RM15 kat situ tapi masih baru, pun aku beli. Sampaikan pegaga pun dibeli, paling menarik tengok ia ditanam dalam air. Kaktus-kaktus pun tak mahal dan bersaiz besar. Berbaloi untuk dikunjungi lagi.



Kaktus yang sebesar ni RM10 je. Murah juga.

Pokok limau nipis & limau kasturi pun rembat jugak. Hahaha

RM10, tak tahu nama pokok apa.. -_-

Yang anak pokok cedar ni pulak RM8, sesuai untuk buat landskap.

Beli sepohon lagi bonsai ficus, lebih murah RM12

Pegaga pun beli jugak, nampak comel je. Boleh buat ulam. 







No comments:

Post a Comment